tisdag 18 maj 2010

Stapelbara whippets

Nu börjar det bli trångt i lillkorgen. Greta och Märta-Mai gillar att ligga tätt ihop och blir det ont om plats får de bygga på höjden. Jag lovar – det är inte en whippet med två huvuden!

I kväll träffades vi i vår lilla grupp Eranos igen. I våra samtal dyker vi omedelbart ner i de stora livsfrågornas oändliga djup. Vi äter också vår spontana buffé som den här gången innehöll; ramslök-soppa med vispad grädde, knaperstekt tärnat fläsk och vitlöksbröd, paj, tomat och mozarellasallad, ägghalvor med sill från Bures i kivik och rågbröd, vi hade ost, lufttorkad skinka, päron, färska svenska jordgubbar, kiwifrukt, kokt färsk vit sparris med citron och rört extrasaltat smör, gravad lax, hembakta små rågfrallor, goda nötter hemtagna direkt från Costa Rica, och hembakta små smördegsformar med citronfyllning och Rött té till. Jag drack ramlösa med rabarbersmak och de andra drack ett gott rödvin till. Blir någon hungrig?

4 kommentarer:

  1. Nä - inte ett dugg ;-)))).
    Ser fram emot Kålsoppa med frikadeller på torsdag! Vi ses i kanske i morgon - om inte då på torsdag vid Karolinen :-).

    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. MUMS!! Lät jätte gott Olga!
    Man blev verkligen sugen in i minsta smaklök!
    Ha en bra kväll önskar vi från Tystberga.
    Kramar från oss alla :-))

    SvaraRadera
  3. Trots den mumsiga buffén igår så blir man hungrig igen. Jag ser fram emot kålsoppan på torsdag Marie!

    Ha en bra kväll ni också i Tystberga och jag lovar att smaklökarna fick sitt med den maten. Antar dock att ni hade mycket gott att äta i helgen på det stora kalaset. 50 år – rena ungdomen – det känns väldigt länge sedan jag hade mitt 50-årskalas men jag minns hela festen som igår trots det. Det är roligt att någon gång ställa till med stort kalas och bjuda alla vänner och släktingar.
    GRATTIS i efterhand Tobbe!! Tantolga 64

    SvaraRadera
  4. Tack Olga för gratulationen!!
    Jag hade en minnesrik dag med race och fest.
    Hoppas ni får en trevlig helg med fint väder.
    Ha det gott så hörs och syns vi snart igen.
    Kram Tobbe och co.

    SvaraRadera