tisdag 4 maj 2010

Vinterjackan och opassande vid matbordet

Burr… vá kallt idag. Vinterjackan åkte på idag igen när jag bestämt ta den gamla hästrundan med hundarna. Vi har gått delar av rundan med Märta-Mai men inte hela förrän idag. Härligt att ha hela stranden för sig själva vi mötte inte en enda själ – det var väl för kallt förstås och ett iskallt regn kom och gick. Hundarna fick springa lösa på stranden men inte genom skogen.

Följande är förbjudet att tala om vid matbordet hemma hos oss särskilt då HM är på besök – nämligen äckliga saker hundarna stoppar i sig ute. Violet är undantaget för hon är varken förtjust i att mutas med godis, utan hon vill hellre ha lek som belöning. inte heller är hon förtjust i att sätta i sig äckel. Idag vet jag inte hur många gånger under promenaden jag fick plocka ut stinkande saker ur munnen på Märta-Mai. Alltså man borde ha handsprit med sig i fickan. Mycket riktigt reagerade MMs mage med illaluktande löst innehåll vid utloppet om jag ska uttrycka mig försiktigt. Jag hann inte alltid stoppa instoppandet av läckerheterna. I kväll serverade jag fröken kokt fisk och ris i förebyggande syfte. Kan bara meddela att sagda fröken mår förträffligt än så länge.

Här går starten på Hästrundan och kortet är taget i höstas då jag glömde kameran idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar