lördag 8 maj 2010

När färgen försvann

Solens strålar får skogen att skimra i alla nyanser av grönt. Liten hund som ännu inte har upplevt jaktens tjusning får springa lös. Det enda hon är på jakt efter är en och annan rävbajs på en tuva, sten eller stubbe. Näsan är pålitlig och leder henne rätt till godsakerna i villande skogen. Viltspår i alla ära men har någon provat bajsspår? Märta-Mai ställer upp i så fall.


Solens sista strålar bakom horisonten färgar himlen i guld och rött.


Men farväl du vackra sol för idag hänger molnen blytunga och och hela naturen färgas grå. Nu sitter jag och hoppas jag på att färgerna återkommer och att hundarna blir sugna på att gå ut. Harry ligger vid mina fötter och suckar tungt. Märta.Mai har rullat ihop sig till en boll under bordet och drömmer om …ja, jag tror jag vet…RB. Violet ligger under soffkuddarna och tänker på haren som försvann. Greta ligger på sängen och längtar efter kvällsmålet. Ingen vill gå ut och vi väntar alla på en ny dag och en ny uppstigen sol.


1 kommentar:

  1. Det är härliga bilder,Stina o jag måste verkligen komma förbi nån dag.

    SvaraRadera