lördag 29 maj 2010

På G

Nu är vi på G igen Greta och jag. Jag får gå koppelpromenader så matte bestämde att jag behövde "socialträna" mig och gå på stan idag. I stan fick Greta och jag och Vajjan hälsa på i en hundaffär. Greta och Vajjan som varit där förut hoppade upp med tassarna på disken och då gjorde jag likadant. Vi blev bjudna på godis av tanten i affärn så social träning var inte så tråkigt som det låter.

Sedan åkte vi till landet men det gick inte bra för Harry. Han blev så nervös för Violet höglöper. Han bara pep och skällde om vartannat. Våran snälla granne PM=Pompes Matte tog Harry ut på promenad men han ville bara hem till Vajjan. Hela alltet slutade med att matte, Vajjan, Greta och jag åkte hem till Motala igen. Harry och husse får umgås på landet för sig själva resten av helgen.

Här på bilden nedan är vi tre justerade tjejer på kvällspromenad. Jag är ju justerad i min vänstra tass, Greta i sin högra mun och Vajjan hm… kan inte kallas justerad kanske men i alla fall. Vi har hittat en fenomenal luktfläck och matte kände sig utanför eftersom hon inte kan fatta vitsen med att stanna just här.


"Men vänta på mig nu r´å, ja har inte luktat färdigt än. Kan ni förstå det?"


1 kommentar:

  1. Låter som en mysig dag för tjejerna - vad skönt för Märta-Mai att få promenera igen!!!
    Varma hälsningar från Carin!

    SvaraRadera