torsdag 27 maj 2010

Gungorna och karusellen

Det man tjänar på gungorna förlorar man på karusellen eller hur är det nu igen? Idag var det återbesök hos veterinären och det var verkligen positivt. Han var nöjd med Märta-Mai för allt ser så fint ut. Ingenting tycker på att hon får några som helst men av olyckan och det blir nog inget synligt ärr heller. Veterinären blev väldigt förtjust i Märta-Mai och sa att whippet är egentligen en underskattad ras. Själv hade ha varit banveterinär en gång på en rundbanetävling i Järbo. Det bästa av allt tycker Märta-Mai är att bli av med bandaget och att få gå korta koppelpromenader. Halskrage däremot kan behövas några dagar om jag lämnar henne ensam för stygnen kan börja klia. Halskragen fick sitta på när hon var i bilen. Inga problem förrän vid hemresan från Linköping sent på kvällen. "Nu får det var slut med den här skiten", tänkte Märta-Mai och tuggade sönder halskragen. Fråga mig inte hur hon bar sig åt?

Här är vi på promenad i Linköping och leker stenleken utan bandage – Härligt!

Detta vann vi på gungorna men karusellen då? Gretas andra hörntand hade krackelerat precis som den första gjorde för några månader sedan. Ny operation – sällsynt svårborttagen tand för operationen tog 3 timmar! Nu är det Greta det är mest synd om. Hon har ont och får morfin och hon har det jättejobbigt just nu. Hon har ont, hon fryser och är ostadig på som ett nyfött föl. Nu ska jag bädda ner henne under duntäcket. Allt är således positivt med Märta-Mai igen men nu är det Gretas tur att ha det extremt besvärligt men hon kommer igen hon också det vet jag ju vid det här laget. I detta nu rycktes jag ifrån min värld som bara handlar om hundarna när HM (Harrys Matte) i New York dök upp på Skype samtidigt som en vän från Motala chattade från flygplatsen i Los Angeles så långt borta dom var fast ändå med sina röster i mitt kök – häftigt värre. Lycklig resa hem J och välkommen hem snart HM!

4 kommentarer:

  1. Å vad tråkigt med Greta, och med Märta-Mai också! Fast det är ju jätteskönt att MM är bättre så klart!
    Undrar också om du skulle vilja lägga ut en bild på den där klosliparen? Lät som en lockande idé med rundade (= ej så vassa) klor!

    Varma hälsningar från Carin!

    SvaraRadera
  2. Eländes elände! Hoppas goa Greta-tösen kurerar sig gott nog snabbt som sjutton!
    Du har ju haft tillräckligt med skador nu min vän!
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  3. Hej Carin!
    Jag lovar lägga ut en bild på klosliparen framöver.

    Tack och lov mår flickorna bra igen. Greta är hur pigg och glad som helst och sugen på långpromenader. Märta-Mai måste hållas i koppel och inget eget spring utomhus.

    Många Hälsningar
    Olga

    SvaraRadera
  4. OJ!!Det var ett tag sen jag "hälsade på dig" på bloggen Olga! Och nu fick jag läsa tråkigheter,vad galet det kan gå!Men tur att allt är på bättringsvägen. Som vanligt har du såå jätte fina bilder:-)) = ögonfröjd!!
    // Kramar Anncie och co.

    SvaraRadera