tisdag 9 februari 2010

de´e´mycke nu!

Nytt för idag är denna trevliga väska som jag gillar att sitta i på promenader. Jag hänger i väskan över mattes axel. Det är lite kallt men jag har dubbla täcken på mig. Det är kul att titta på Harry, Greta och Violet när dom går där nere och nosar och strosar medan jag ligger i väskan och spanar på världen omkring mig.
Vajjan och jag trivs att vara ute tillsammans. Jag kollar snökvaliteten och Vajjan pustar ut efter några race med sin iskalla leksak – vi fick dela på lite godis ute också. Godis är gott!
Kan vi inte gå in nu matte? Det börjar bli kallt om tårna.
Skenet bedrar ska ni veta. I den här buren får man inte alltid ligga och tugga på en trasig strumpa och ha det bra. Idag blev det jobbigt för matte satte buren i bilen och stängde in mig – är det tillåtet förresten? Hursomhelst så skrek jag i högan sky och dreglade ner hela mig. Allt detta för att matte hade bestämt att vi skulle ut och åka en sväng. Va´de´nödvändigt va? Utsätta lilla mig? Jag blev helt färdig efteråt och matte har inte ens sagt förlåt.
Inget fel på den här buren egentligen men fy sjutton när den rör på sig.
Vilken pärs det var att åka bil! Kan du inte mysa med mig lite Greta så jag känner mig trygg igen?
mmmm va´mysigt!
Håll med om att Greta är mysig!
Jag försöker härma Greta och lära mig hur man vilar på fällen. Jag har fått tag på en skitig arbetshandske att tugga på men Greta vill inte smaka på den alls – konstigt. Hej då!

1 kommentar:

  1. Nää men Olga! Nu får du allt ta och be lilla söta Märta Mai om förlåtelse för bilturen:-)))). Haha! Nä - tvärtom är det mycket klokt tänkt att börja träna bilåkning, för det blir ju en del framöver i hennes liv! Så himla söta bilder på vovvarna tillsammans och det är skönt att läsa och höra att allt verkar funka bra hemmavid. Och så är hon ju bara sååå söt lilla Märta Mai!
    Kramis Marie

    SvaraRadera