torsdag 18 februari 2010

Lite nytta och så yogan igen

Dagen i dag skulle bli en nyttodag, dvs städning av hemmet. Det är så svårt att låta bli att bara vara med hundarna. Innan jag drog i gång projektet kom min kompis Ingrid hit och bjöd på sushi – gott! Sedan gick det inte att skjuta på städningen längre. Där började traumat – dammsugaren. Jag tog det lite lugnt och började på övervåningen medan Märta låg och tuggade på ett ben där nere i köket. Jag hörde ett skrik genom bullret och fann den lilla MM (tack Kristina för den utmärkta förkortningen på Märta-Mai) sittande i ett hörn och darrande vacklade hon fram till mig. Det blev att avbryta det hela och presentera den farliga tingesten på ett mera, för valpar, pedagogiskt sätt. Efter detta var det sopborste och mopp som gällde och då fick jag god hjälp av den lilla Märta som slutligen kommit över traumat. I kväll åkte jag för första gången hemifrån utan någon hund vilket de äldre hundarna är mycket vana vid. Jag åkte till min yoga i Vadstena och var borta 2,5 timmar - inga problem. Nu yr snön därute igen så i morgon blir det skottning.

Eftersom jag mest hela tiden håller mig i hemmet och lämnar detta i sällsynta fall och då med en flock hundar med mig så unnar jag mig mycket vårblommor att njuta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar