måndag 1 februari 2010

Fint besök igår och liten olycka idag

Käraste lilla Vajjan (här springande med pinne på stranden i Tylösand) lekte med Harry ute på tomten. Jag har skottat stigar där hundarna springer runt. Det blev trångt och Harry ville ha Vajjans leksak– han hoppade upp och tog leksaken och en liten bit av Vajjan! Det slutade med fyra stygn hos veterinären, 1225 kronor och aj aj aj på Vajjan. Nu sover hon tungt och ser bara lite slött på mig när jag tittar till henne. Harry ligger nedanför Violet och vaktar att inget grymt händer henne igen.
Igår fick vi fint besök vill jag lova. Vi blev helt andlösa och satt blickstilla vid köksbordet när en hel flock av Stenknäck besökte vårt fågelbord. Så underbart vackra fåglar! När jag kom mig för att hämta kameran så var de borta och kom inte igen. En koltrasthona satt kvar i häcken och försökte göra sig osynlig och gjorde att magin dröjde sig kvar ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar