fredag 19 februari 2010

Du sköna nya värld

I morse var världen förvandlad igen för jag kom inte ut till brevlådan efter morgontidningen med mindre än att skotta mig fram. Kanske inte så mycket mera snö men det hade drivit ihop framför huset. Jag skottade även fram gångarna som hundarna kan gå i utomhus. För att mata fåglarna fick jag även skotta där.

Hundarna uppskattade vädret och utomhuslek så jag gick in efter kameran. När jag kom ut var Märta-Mai spårlöst försvunnen. Med hjärtat i halsgropen sprang jag runt och letade spår ut i snön och kollade snabbt grindarna för att se vart hon slunkit ut. Ingen Märta-Mai inte ett spår.

Under bordet i uterummet hörde jag till slut prasslet av små whippetvalptassar- puh vilken pärs! Här har hon kommit fram och kollar tunnan med fågelmat utan att ta notis om att hon varit förlorad för en stund. Allt är skönt och spännande i den nya världen även om man skrämmer matte en smula.
Hundleksakslådan och vedtraven måste också kollas. "Se så lång jag kan bli" sa Märta-Mai.

1 kommentar:

  1. Vad hon växer lill-tösen:-)! Härliga små hyss har hon för sig oxå, precis som det anstår en busig whippet-valp-tösa-bit:-)
    Kram Marie

    SvaraRadera