tisdag 23 februari 2010

Dokumentation

Jag fick för mig att dokumentera snömängden hemma men det går faktiskt inte att fånga på bild hur mycket snö det egentligen är. Vår häck håller på att försvinna under snöhögarna. Kommer det mera snö så orkar jag inte skyffla upp den högre. Vidunderligt vackert är det ändå. Hundpromenaderna blir korta nu för tiden och jag märker att de vuxna hundarna längtar ut. Varje gång vi går ut hoppas dom på långpromenad ända till de satt sina tassar på den kalla marken och känt kylan bita tag då märker jag att deras entusiasm för en längre promenad falnar.
Vår gata i vinterskrud och längst ner skymtar Vättern.
Den avlånga formationen utmed häcken är vår kanadensare. Det blir ett äventyr att paddla med fyra hundar i båten i sommar. Bara det blir sommar så får vi svar på hur det går.
En hundbild måste bara med. Lilla Märta-Mai sover en stund efter en kort koppelpromenad i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar