söndag 7 februari 2010

Hurra – hurra – hurra!!!

För våran Greta idag som fyller 10 år! Hur kan det ha gått 10 år (nästan) sedan jag såg annonsen på Whippetvalpar till salu?? Greta bjöd på ugnspannkaka med fläsk i till sina vänner Harry och Violet. Märta-Mai fick en liten smakbit också. Vi ska ha ett värdigare kalas i veckan som kommer tillsammans med kompisen Stina – då blir det hundbakelser som vi brukar fira med.
Visst blir man både öm och glad i hjärtat då man ser att vår sötaste Greta redan har tagit valpen till sitt hjärta. Igår nonchalerade Greta den lilla Märta-Mai helt och hållet – hon var som luft. Idag värnar Greta om det lilla pyret som om den vore hennes egen valp. Här ligger de tillsammans i "Lillkorgen", en överklädd pappkartong som Greta fick med sig från sin uppfödare, Sonia Mellin, för snart 10 år sedan. Korgen är lite naggad i kanten av tre valpar men helt intakt annars.
Här kommer jag – Märta-Mai – i full fart från köket. Jag har min egen matplats till vänster i bild. Jag börjar känna mig hemma nu och jag fick sova på mattes kudde i natt och vaknade inte förrän klockan 8, bra va? Violet var lite rädd för mig så hon sov inte i sängen för första gången. Hoppas hon är mindre rädd för mig nu så hon kan sova på sin vanliga plats vid mattes fötter. Greta är inte rädd för mig så hon låg på sin plats bakom ryggen på matte. Harry vill ligga vid dörren där nere för där är det svalast på golvet han är rädd att bli för svettig om natten. Jag kissar och bajsar ute också för det känns bättre än inne men det har hänt att matte inte märkt att jag vaknat och då måste jag bara……
Harry är en rolig och snäll lekfarbror till Märta-Mai. Han är tydlig när han inte är road och får för det mesta vederbörlig respekt från valpen men inte alltid. Ibland när Harry säger ifrån så skäller Märta-pyret tillbaka – kaxigt va? Märta-Mai är jätteduktig på att läsa av de vuxna hundarna men är på intet sätt rädd eller överdrivet undergiven. (Klicka på bilderna så blir de större).

2 kommentarer:

  1. GRATTIS GRETA PÅ 10-ÅRSDAGEN:-))))). Tänk att få en alldeles egen liten valp i den åldern!

    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. vilken härlig bild på Greta och Märta Mai Grattis Greta på 10 årsdagen, ja tänk Olga vad tiden går och vi träffades nere på racebanan med våra små valpar Zeke och Greta. Att det snart är 10 år sen HJÄLP

    SvaraRadera