lördag 30 januari 2010

Inställd matsäck

Idag ställde vi in lördagsvandringen i skogen med matsäck. I stället åkte vi till Ödeshög för att se till stugan och slå lite vatten på pelargoner som står där på övervintring. På vägen åt vi lunch på den fantastiskt fina Centralkrogen i Väderstad och vi valde strömming, skirat smör och potatismos – supergott! Väderstads Centralkrog ligger bara ett par kilometer från E4 strax efter Mjölby om man är hungrig och är på väg söderut. Jag kan varmt rekommendera detta ställe eller varför inte Väderstads Centralkonditori med Östergötlands godaste bröd och mysigaste miljö – jag lovar!

Jag var nervös för att hundarna skulle få det för kallt ute i bilen så måltiden tog 40 minuter och jag hade brassat på värmen i bilen innan jag parkerade i solen utanför restaurangen.

Hemma i Motala igen blev vi bjudna på kaffe och våfflor hos vännen Ingrid och hunden Stina.

Så här magnifika istappar har Ingrid på sitt hus.

Förvånansvärt lite snö vid stugan men kallt -22 grader ute och 7 grader inne i huset. Oplogad väg sista biten. Lilla Greta som fyller 10 år nästa lördag fick kramp i benen så henne bar jag genom skogen en bra bit. När hon såg bilen igen fick hon mod att gå själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar