onsdag 6 januari 2010

Ankomsten

Flygresan gick bra och vi hade så trevliga medpassagerare, flera små barn som var så mysiga. Ankomsten till HMs lägenhet i Brooklyn höll på att bli en thriller. En man höll på att parkera på den smala gatan när vår taxidriver körde in på den luckan. Det blev fight faktiskt och flera personer i bilar bakom kom ut och argumenterade. Vår chaffis blev skärrad märkte jag och bad oss om ursäkt. HMs hyresvärd, mr. Kaplan mötte oss i trappan och han hade hört bråket. Vi blev genast inbjudna på kalkonmiddag någon dag hos hela Kaplans familjen. Nu väntar vi på att Lola och Cloe ska komma upp och hälsa oss välkomna när de kommer hem från skolan. Om några timmar ska vi äta middag på en restaurang tillsammans med en kompis till HM. Klockan är 22.15 i Sverige och det är dags att gå till sängs men här är klockan bara 16.15 så jag får försöka hålla mig vaken. Solen skiner och det är några plusgrader ute.

Foto genom ett fönster med myggnät ut på gatan i stadsdelen Park Slope. Sov gott alla ni hemma i Sverige och jag hoppas ni inte fryser alltför mycket.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,
    Skönt att flygresan gick bra och jag har nu lyckats gissa mig till synonymen HM (kan det måhända betyda Harrys matte måntro??).
    Hälsa familjen Kaplan så jättemycket från mig! Det var så kul att ha besök på Norrköpings Whippetrace tävlingar i somras av husvärdarna från "the big apple".
    Och jo - vi FRYSER här hemma. Minus 17 nu sena kvällen..... Så det är rena sommaren i "yorkan" vetja:-). Ta hand om Dig nu i storstan! Jag följer Dina steg på bloggen.
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. HM är som du gissat Harrys Matte. Jag har fått fina bilder från familjen Kaplan som dom tog på Whippetrace. På lördag är vi bjudna på middag hos dom så då ska jag hälsa från Dig.

    Jag har haft en jättemysig första dag här.

    Kul att du följer mig. Kram Olga

    SvaraRadera