söndag 10 januari 2010

Middag hos grannen

Ännu en mysig dag i Yorkan då vi stannade i Brooklyn hela dagen. På kvällen var vi bjudna till familjen Kaplan på kalkon och tranbärssås – supergott. Efterrätten en traditionell amerikansk äppelpaj – oj vad mätt jag blev. Jag lagade en stor Janssons frestelse som vi tog med. Hela familjen är förtjusta i svensk sill och strömming och nu fick de prova Jansson. Nu ska jag sova för klockan är strax efter midnatt och hemma i Sverige stiger ni nog snart upp för frukost.

Före maten spelade barnen piano för oss. De hade lärt sig massor sedan i somras.
Lilla Chloe spelar piano.
Michael och Melody skär upp kalkonen och spexar i köket. Alltid lika glada och gästvänliga.
Jag, HM dold, Michael, Nadja (kompis till HM) och Lola sitter vid bordet där den härliga middagen nu dukas upp.

På morgonpromenaden i parken träffade vi på denna kolsvarta ekorre.

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha haft det väldigt trevligt:-). Visste inte att det fanns svarta "korrar", men säg vad som inte finns i USA......

    Kramis Marie
    Ps. Idag är det "bara" minus 8 grader här

    SvaraRadera
  2. Vi hade verkligen trevligt tillsammans med Kaplans. Du hälsade på dom i somras och visst är dom speciella!

    I parken har jag sett grå och svarta ekorrar. De grå är vanligast. Det ska också finnas jordekorrar som Piff och Puff.

    Kylan verkar ha tagit ett grepp om Sverige och Europa. Jag gillar ju snö så jag hoppas det är vinter länge men det räcker gott och väl med 8 grader.
    Vi hörs. Kram Olga

    SvaraRadera