torsdag 14 januari 2010

Omtumlad

Omtumlad känner jag mig idag efter allt vi gjort. Vi promenerade i Brooklyn (för att köpa teaterbiljetter och ett annat ärende åt HM) för att sedan ta tunnelbana in till Manhattan. Vi har varit på så många ställen och jag fattar inte hur allt rymts under en dag. Det här är BAM – Brooklyn Academy of Music. Här kan man gå på föreläsningar, workshops, teater (i ett annat hus), konserter och bio. Tanten i förgrunden är jag själv ganska nöjd och belåten efter en supergod lunch.
På den här teatern ska jag gå och se en pjäs av William Shakespeare på lördag – HM bjuder. Vi ska se "As you like it" (Som ni behagar). Detta ser jag verkligen fram emot.
En förhoppning jag hade innan jag åkte till NY var att få gå till Zoomies en fantastiskt trevlig hundaffär på Hudson Street i West Village på Manhattan. Idag blev det faktiskt tillfälle för HM hade ett möte i närheten. Ägaren i affären blev jag nästan vän med förra gången för jag var i butiken mest varje dag. HM bodde då i närheten så det var så roligt att gå dit och prata hund med Susan. Den lilla hunden på disken är hennes egen Chocho.
Supertrevliga Susan och hennes hund Chocho poserar inne i butiken. Bästa hundaffären i Yorkan jag lovar. Vi har blivit vänner och ska maila varandra. Förra gången vi sågs var inför presidentvalet och vi diskuterade Obama som möjlig president. Det häftiga var då att hon sålde en leksak i form av en åsna (konstigt) – jag köpte en till hundarna. Åsnan var en positiv symbol, berättade Susan, för Obama som president. Om man höll på Obama så hade man åsnan som symbol och hon uppmanade mig att se efter åsnor. Mycket riktigt såg jag på flera restauranger, kemtvättar etc som hade en liten åsna i skyltfönstret eller vid disken. Det var som ett hemligt språk. Bra att han blev president sedan tycker jag.
Inköpen på Zoomies. En liten jordekorre som HM (Harrys Matte) vill skänka till hon vars namn vi inte vet och jag köpte ett koppel samma modell som jag köpte till de andra hundarna förra gången. HM köpte en sele & koppel till sin lille Harry. Bollarna blir till presenter och kortet är målat av en lokal konstnär i West Village. Det är fortfarande den 13 januari här och i Sverige är det den 14:e. Ni ska vakna snart och jag ska gå och lägga mig efter denna innehållsrika och lyckliga dag.

4 kommentarer:

  1. Hej kul kul hela tiden!Så ska det vara ,helt rätt!Vad roligt med teatern,och vilka fina saker,den lilla jordekorren får läggas på högsta hyllan när Stina kommer på besök med sina små vassa tänder.Idag är det lite mildare ,med fortfarande ingen dusch....fast rimfrosten är FANTASTISK har aldrig sett nåt liknande.Det var jättemysigt att ha hundkompisarna här igår,det gick såå bra.kram från mej o Stina

    SvaraRadera
  2. Hejsan min vän!
    Nu är Katarina och jag på svensk mark igen efter att ha hämtat hem söta goa Zimon! Du kan se en del bilder på min blogg och Katarina har lagt ut lite på sin sida oxå! Vi har haft underbara dagar tillsammans med Björn, Carsta och lilla Cailin samt alla deras goa Whippar! Resan hem med Zimon gick strålande! Han är så gooooooo så man skulle vilja äta upp honom:-))))
    Ser att Du har "fulla muggar" i det "stora äpplet"!:-). Ta hand om dig så hörs vi snart igen min vän!
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  3. Tack Ingrid för hundvakten!

    Hej Marie! Skönt att resan gick bra. Ni verkar ha haft roligt där nere i Tyskland. Superfina, supersöta lilla Zimon. Katarina ser lycklig ut på bilderna.

    Vi ses snart! Kram från Olga i Yorkan

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen!!! önskar Zacco m Matte o Husse.

    When I´m sixtyfour...!

    SvaraRadera