söndag 17 januari 2010

Haru´ emigrerat?

Nej det har jag inte och det här var min sista hela dag i Yorkan för i morgon 17/1 flyger jag hem igen. Inget roligt att skiljas från dottern men roligt att komma hem till hundarna och husse. Friluftsdag har det varit idag som började med en riktigt lång promenad i vackra kvarter i Brooklyn med ett stopp för tidig lunch. Jag blev helt matt efteråt men repade mig igen efter en kvarts vila. Det har varit en strålande vacker och varm dag idag med minst 10 grader varmt i skuggan.

Barnen Lola och Chloe, deras mamma Melody och jag har länge sett fram emot vår dag på skridskobanan och så här glada var barnen och jag när det äntligen var dags. Men vad hände – jo denna vackra dag, som också var inledningen på en långhelg för New Yorkborna, villa alla åka skridskor. Kön ringlade sig fram mot ingången för att köpa biljett och hyra skridskor till mig. Vi skulle behöva stå i kö i en timme och det ville vi inte. Vi åkte hemåt igen men jag blev avsläppt utanför en tysk restaurang för att äta födelsedagsmiddag med HM och en vän till henne från Stockholm som kom hit igår (15/1)
Chloe är lite besviken att det inte blev skridskodag.Dagens sista aktivitet var teatern. Vilken teater!!!! salongen var gammal och ruffig och oerhört charmig. En upplevelse att bara vistas i byggnaden. Historien var klassisk Shakespeare med långa monologer och dialoger. Otroligt smart scenografi, ljus och kostym, skickliga skådisar men väldigt svårt för mig att hänga med i allt som sades men däremot hängde jag med i historien och hade riktigt roligt. HM hade nog inte lika roligt som jag för hon höll på att somna. Så kan det bli på teater. Jag är otroligt glad över att jag fick vara med om den här teaterupplevelsen. Nu ska jag sova för klockan är 06.30 hemma hos er i Sverige men här är den 00.30. Bloggen kommer att tystna här för att återkomma när jag landat på svensk mark.

5 kommentarer:

  1. Hejsan Olga!!
    Du ser ut att ha det jätte bra "over there"!!
    Fina bilder har du tagit också :-)
    Vi hörs när du landat hemma igen!
    Kramar Steelsuccess

    SvaraRadera
  2. Ja vi hörs!

    Kram till alla på Steelsuccess från Brooklyn. Nu stänger jag locket på datorn för taxin till flyget kommer snart. Hej Svejs!

    SvaraRadera
  3. Och jag önskar dig välkommen hem vännen:-)))))
    Hoppas flighten tillbaka blev vilosam, för nu tar det väl några dagar innan "jetlagen" släpper med tanke på tidsskillnaden!
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  4. Hej Hoppas att resan hem går bra,det blir kul att ses tycker Stina o jag!

    SvaraRadera
  5. Hej Olga och välkommen tillbaka till verkligheten.
    Din lilla valp ser urgullig ut.
    Hoppas allt har varit bra i Yourkan,
    vi höres
    Katarina

    SvaraRadera