lördag 9 januari 2010

Manhattan

Bagels är ett måste så det blev det till lunch efter ett av HMs arbetsmöten på förmiddagen. På eftermiddagen bar det iväg med tunnebanan in till stan, dvs Manhattan för HMs nästa arbetsmöte medan jag väntade på ett café i närheten, French Roast. Lite shopping av nyttiga prylar till hemmet på Bed Bath and Beyond – svettig affär måste jag säga – där fanns allt! Vi vilade ut på en italiensk restaurang tillsammans med en vän till HM. Jag åt en fantastiskt god sallad och vi bestämde att där skulle vi äta min födelsedagsmiddag nästa lördag. Dags för Fia att gå på kvällsmingel med ett par svenskar som hon samarbetar med och mig satte hon i en taxi till hemmet i Brooklyn.

Idag fick kameran vara hemma så jag visar en bild från Manhattan utanför Central Park som jag tog hösten 2008 när jag var i NY senast med min syster. Det finns jättemånga hundar här och jag tror det är ett hunddagis som är ute och luftar sig. Observera den lilla whippeten som skymtar i den stora flocken (klicka på bilden så blir den större). Jag kommer ihåg hur imponerad jag var av av hundarna för alla lade sig samtidigt ner på gatan på kommando och när de fick kommando att resa sig och gå igen så gjorde de det alla på en gång. Snart ska jag sova men jag tror jag anpassat mig till tiden här för jag är inte särskilt trött ännu. Klockan är 21.40 här men i Sverige är klockan 03.40.


1 kommentar:

  1. Härlig bild på alla hundarna:-))). Du verkar stortrivas i storstan kompis!
    Minus 18 grader återigen - för vilken dag i ordningen det varit så kallt har jag börjat förtränga.... Ganska less på det här kalla vädret här hemma, så Du har det nog ganska bra i NY hos HM!

    Kramis Marie

    SvaraRadera