lördag 2 januari 2010

Valpglutt

Åter en vacker vinterdag. Det föll några lätta flingor mest hela dagen. Det gick ändå att göra den planerade resan till Strångsjö och kennel Hot Isle. Katarina och jag åkte för att titta på de nya whippetvalparna som föddes 5 december 2009. Vi, jag och Katarina, har följts åt i snart 10 år med olika aktiviteter inom vinthundsporten. Det är så roligt att färdas tillsammans och träffa whippetvänner och prata hund. En härlig dag och mysiga möten med människorna och hundarna på Hot Isle. Bilden nedan talar sitt tydliga språk – att mamma Tjejens mat fortfarande är den bästa.
Dej tar jag med hem! Visst ser det ut så? Så lik Greta när hon var valp! Den här valpen har gått rakt in i mitt hjärta.

4 kommentarer:

  1. Så min kära vän..... Blir det den supersöta puppisen i knät som flyttar hem till Bruksgatan måntro???? JISSES vilka sötisar hela gänget:-))) Förmodar att Du kommer drömma gott i natt!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Jag vet inte ännu men jag hoppas.

    Nog har jag att drömma om alltid.
    Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Katarina Nilsson3 januari 2010 kl. 09:01

    Hej Olga
    Lilla "Myra" var ju bådas favorit nu är det bara att hoppas.
    Men alla valpar var ju så glada och framåt.
    Även dom vuxna hundarna har ju helt underbart temprament hos Kennel hot isle.
    Så det blev många hundpussar för oss.
    Ha en bra USA resa och uppdatera bloggen ofta.
    Hälsa familjen
    Kramar Katarina

    SvaraRadera
  4. Ja Katarina vilka underbara hundar hos Hot Isle. Det var 12 vuxna hundar varav 8 whippets och 4 galgos och utöver det en bedårande galgovalp och en skock på 7 ursöta whippetvalpar. Inget bråk utan bara en skön avspänd stämning mellan alla dessa djur.

    Härlig upplevelse eller hur?
    Jag lovar att uppdatera ofta från Yorkan och nu ska jag packa. Kramar Olga

    SvaraRadera