måndag 4 januari 2010

Förberedelser

Dagen gick åt till ärenden i Linköping och ett litet fikakalas med chokladtårta och apelsingrädde hos min vän Mari och hennes flickor Moa och Hilda. När hundarna och jag kom tillbaka till Motala gick vi en promenad vid Varamostranden. För några dagar sedan åkte folk långfärdsskridskor på glansisen. Igår bröts isen upp av blåsten så isen ligger i vassa flak och skvalpar vid strandkanten – kusligt skör måtte isen ändå ha varit. Jag är som sagt på väg till New York och jag drömmer om att åka skridskor i Central Park eller i Bryant Park som ligger i närheten av Empire State Building. Jag gick för att åka skridskor första gången jag var i Yorkan i Bryant Park men kön dit var oändligt lång så jag avstod.

Bryant Park i december 2007.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar