torsdag 21 januari 2010

Bli rik på riktigt

Jag lät mig luras till att prenumerera på PS! en tidning om personlig utveckling och psykologi. I det här numret av PS! finns till och med en artikel med rubriken: "Därför går vi ständigt i fällan". Jag erkänner, jag gick i fällan och blev prenumerant vilket jag ångrar för det är för många förslag på listor och punkter man ska göra upp för att få ett lyckligare liv – pust!

Jag hoppade dock till vid nedanstående bild. KOLLA HUNDEN! Bilden hör ihop med en artikel som lyder: "Bli rik på riktigt" eller "7 steg till ett rikare liv". Artikeln handlar om hur man blir rik på pengar naturligtvis och får balans i livet och frihet blaha blaha. Skippa att dricka latte på kafé varje dag så sparar du 1000 spänn i månaden, blaha blaha. Tröttsamt, tröttsamt.

Bilden talar till mig från en annan horisont när det gäller rikedom. Att leva med Whippet är att vara rik. Man får ett rikt och innehållsrikt liv med hög hälsofaktor och hög livskvalitet oavsett hur mycket eller litet man har på kontot. Att äga en whippet eller flera ger ett längre och hälsosammare liv – är inte det rikedom? Hur kan en bild vara så fel men ändå rätt?
Bildtext: "Du bestämmer själv vad du lägger dina pengar på".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar