måndag 25 januari 2010

Vinterpromenad i Varamobaden

Det kom en man emot mig och följande dialog utspann sig: Mannen: Du vet väl om att man inte får ha hundar på badstranden? Jag: Ja, det vet jag – inte mellan 15 maj och 15 september så nu får man det. Mannen: Jaså, är det så? Jag: Ja, det är väl härligt! Mannen: Ja, visst är det! Vi log mot varandra och gick åt olika håll. Vad kan man göra annat när solens strålar lyser och värmer och gör allt så strålande vackert.

Obs! Hundarna var kopplade vid mötet med mannen.

Söta Greta.
Snygge Harry.
Vackra Violet.
Rakt över hela viken har man plogat upp en bana att åka skridskor på och för vindsurfing! Entusiasterna har satt medar på sina brädor och surfar med segel (klicka på bilden så syns skrinnaren bättre).

Några vackra isformationer.


2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder vännen! Och vilka fina täcken Violet och Greta har ;-).......
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. Jag var där i rätt tid för isbilderna – magiskt tycker jag.

    Visst är täckena fina. Alla kommenterar deras snygga och varma täcken.

    Ett hjärtligt tack till skräddaren.

    Kram
    Olga

    SvaraRadera