onsdag 20 januari 2010

Harmoni på Bruksis

Hemma på Bruksgatan i Motala råder harmoni vill jag lova. Jag håller på att komma in i Sverigetiden och myser med hundarna. Lilla Stina (Jack Russel-kompisen) var på besök ett par timmar och vi tog en fin snöfylld promenad. Jag har skottat mig fram till fågelbordet och fyllt på med godis för hungriga finkar, trastar, siskor, mesar, kråkor, skator, kajor och annat löst fågelfolk. Jag har varit duktig och packat upp allt från Yorkan och tvättat och städat bort julen som var kvar när jag kom hem. Ett nytt oskrivet år ligger framför oss och visst finns det planer och förväntningar. En av planerna är att gå vallningskurs med Harry. Vi har anmält oss till fårvallningskurs riktad till andra raser än Border Collie.

När jag var borta vistades hundarna med husse på kontoret i Linköping och jag tog några bilder på hundarna där innan vi åkte hem till Bruksis.

Harry ligger på sin egen plats på kontoret.

Violet vilar i "tänkarfåtöljen" på kontoret.
Greta och Harry på kontorssoffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar