lördag 23 januari 2010

VVV

VVV = Vänner, Vovvar och Vinter. Min Vän Mari ringde och vill promenadprata. Hon har hantverkare hemma och kan inte prata i telefon så avspänt som hon vill därför ringer hon medan hon promenerar till jobbet eller till byggbutiken för att beställa material. Hon kunde säga vad det var för en ny gäst jag hade vid fågelbordet (Mari är hobbyornitolog) ett gäng grönsiskor lät sig väl smaka av solrosfrön. Gråsiskor brukar vara här men det var första gången jag såg grönsiskor. Min Vän Marie bjöd på mysigt fika och värmande brasa och trevlig vinterpromenad med hennes 7 söta whippettöser i undersköna Västanvik – vilket vinterlanskap! Min Vän Ingrid med hunden Stina slog följe med oss på hundpromenad i Motala. Tack mina Vänner alla Vovvar för en härlig Vinterdag hemma i Svärjet.

Kamphundarna på Bruksis, Violet och Harry.

Kom ut och lek, säger Harry och ber vacker med sina blå ögon. Den enda som lät sig lockas var Violet men hon ville in snabbt på grund av:……
Vajjan fick snö i ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar