tisdag 12 januari 2010

Ommöblering

Projektet för dagen var att möblera om i HMs lägenhet (HM=Harrys Matte). Vi hann en hel del så i morgon blir vi färdiga och ska köpa hem lite nya blommor eftersom HM får en ny gäst från Sverige som ska bo här några veckor efter det att jag lämnar statsdelen Park Slope i Brooklyn.

Dessa rosor köpte jag andra kvällen och de var fina i två dagar – visset tycker jag.

Tjurigt värre i Yorkan för jag kan inte ta ut kontanter på mitt kort i någon automat. Jag kan handla med kortet men ingen automat tar det. Det har alltid fungerat förut så…… Jag fick gå till en bank och lämna in dubbla ID och jag fick vänta i evigheter innan jag fick lite cash. Nu vet jag vart jag ska gå i alla fall om jag behöver ta ut mera kontanter. Ingen direkt shopping ska det bli för min del denna gång men kanske ska vi gå på någon teater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar